Ne znam koliko je ovaj Sideguard Assist korisan na autoputu, zamislite situaciju, autobus se kreće lijevom trakom i hoće da se prebaci u desnu. Tik uz njega se kreće malo auto. Autobus prelazi, siječe mu put i on (auto) je prinuđen da prikoči. U takvim situacijama je dovoljno da auto samo malo prikoči i bus nesmanjenom brzinom ode svojim putem u koju god hoće traku. Ako i bus (tj. Sideguard Assist) krene maximalno kočiti, automobil, koliko god kočio, će udariti u bus.
Evo da vam pojednostavim, to je isto kao kada npr. vozite iza drugog vozila 100km/h i vozilo ispred je prinuđeno da naglo koči. Odlučujete da kočite i vi. Hoćete li ga sustići sazada zavisi od ispravnosti kočnica, vaših guma, sposobnosti, itd.
To da autobus pri nesmotrenoj promjeni saobraćajne trake automatski zabode kočnicu, a ispred vas je na 2-3 metra, pomalo mi je apsurdno i nadasve nebezbijedno.
Evo sasvim slučajno sam snimio jednu takvu situaciju, pa da objavim za one koji me možda nisu tad razumjeli
Ovaj revolucionarni Sideguard Assist je korisan u mnogim momentima, ali na autoputu prilikom nesmotrenog prestrojavanja gubi svoju svrhu i čak predstavlja opasnost po onoga ko uopšte nije kriv. Zamislite da je autoput i da je umjesto Clia Setra 531
Vozimo svako svojom trakom. 531 (Clio) prelazi u moju traku, Sideguard Assist prepoznaje da će doći do sudara i zaustavlja vozilo (Clia) maksimalnim mogućim intenzitetom. Zašto? Da bi se ja, koliko god kočio, zabio u njega? Zamislite da tako 531 isječe teretnjaka sa 40 tona ili neko vozilo koje ima slabe kočnice ili čiji vozač nije odreagovao na vrijeme? Zato kažem, u ovim slučajevima kad bus prelazi u drugu traku, nema potrebe da Sideguard zabada kočnicu, nego samo da bus produži gdje godi hoće a vozača da sistem zvučno upozori i tjt
Znači ova situacija je došla kao naručena, a snimao sam jednim drugim povodom nevezano za saobraćaj. Hvala Bogu sve je prošlo bez posljedica
https://www.facebook.com/1208551576/videos/736054807487197