JULI
U periodu 01.07 – 31.07.2016. u BiH je stiglo 29 autobusa. Najviše vozila je stiglo u Banja Luku – pet, pa u Sarajevo – četiri i u, pomalo iznenađujuće, Laktaše – tri. Od 29 vozila izdvajaju se dva proizvođača i to Mercedes, sa devet vozila, i MAN, sa sedam, dok su stali ubilježili po jedno ili dva vozila. Od 29 pristiglih vozila njih više od pola, tačnije njih 16, ima motore sa Euro 3 normom, dok po četiri imaju motore sa Euro 4, 5 i 6, a samo jedan sa EEV motorom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2016. godine. Posebno se izdvaja 2016. godina sa 7 vozila, ali se ovdje uglavnom radi o kombi vozilima što znantno umanjuje činjenicu. Realno stanje je prikazano kroz podatak da je najviše pristiglih vozila iz 2001. (4 vozila) i 2002. godine (5 vozila). Ipak juli nam je ostao u lijepo pamćenju po isporuci prvog MAN Lion's Intercity autobusa u BiH, a ukupno trećeg na Balkanu.
U periodu 01.08 – 31.08.2016 letvica pristiglih autobusa je povećana u odnosu na juli, pa je stiglo ukupno 37 vozila. Prednjači Sarajevo sa 13 vozila, a vrijedi još istaknuti i Čitluk te Banoviće sa po tri vozila. Najbrojniji su bili Mercedes autobusi kojih je stiglo 24. MAN je zadržao isti rezultat kao i u julu, a bio je zapažen i Neoplan sa 4 vozila. Što se tiče Euro normi, august je bio pomalo skandalozan zbog činjenice da je Ministarstvo za promet i komunikacije dozvolilo registraciju 10 Mercedes O345 GRASu koji su Euro 2. Osim toga, broj vozila sa Euro 3 motorima je bilo 18, sa Euro 4 pet vozila, a sa Euro 5 i EEV po dva. Nažalost, u augustu nije bilo registrovanih vozila sa Euro 6 motorom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 1998. do 2011. godine.
SEPTEMBAR
Za period 01.09 – 30.09.2016 se moglo očekivati povećan broj vozila zbog početka školske godine, međutim ono što se desilo vjerovatno ni najveći optimisti nisu mogli očekivati. Naime, u ovom mjesecu u BiH je registrovano 55 vozila, što je apsolutni rekord u dosadašnjoj godini! Najviše vozila je stiglo u Tuzlu i to čak 21, dok su zapaženi bili i Tešanj sa šest, odnosno Sarajevo sa pet vozila. Apsolutni pobjednik septembra je MAN sa 19 vozila, prati ga Mercedes sa 12, a zapažneni su bili i Neoplan te Setra sa po osam vozila. Međutim, ne možemo pohvaliti da smo se brinuli za okoliš uprkos velikom broju CNG vozila u Tuzli pošto od 55 vozila, njih 29 ima Euro 3 normu, dok Euro 4 ima četiri, a Euro 5 11 vozila. Ipak, raduje činjenica daje registrovano i šest novih vozila sa Euro 6 motrima i to zahvaljujući kompaniji Kantić toursitik i njegovoj kupovini 6 dvospratnih Setri 431 DT. Zadržana je ista starosna dob vozila kao i u julu (2001 – 2015).
Mi svakako pratimo i dalje situaciju, a novo zbrajanje i analizu ćemo raditi u početkom iduće godine, kada ćemo donijeti izvještaj za zadnje tromjesečje 2015. godine, kao i zbirni izvještaj za cijelu ovu godinu.
Neke od prinova možete pogledati u našoj galeriji: