0 Članova i 3 Gostiju pregledava ovu temu.
Kako stoji u zahtjevu prevoznika, u koji je Mondo imao uvid, a koji potpisuje pet prevoznika sa područja grada ("Autoprevoz", "Bočac turs", "Pavlović turs", "Rale turs", "Aldemo turs"), uslovi poslovanja za ova preduzeća su postali neizdrživi. Napominju da su se, s obzirom da je cijena goriva veća od 2,59 KM, prema važećem ugovoru stekli uslovi za korekciju cijena.“Upozoravamo da je GU Banjaluka već prekršila odredbe ugovora kojima je regulisan javni gradski i prigradski prevoz kao i Zakon o komunalnim djelatnostima jer se ne postupanjem i ne odobravanjem novog cjenovnika dovodi u pitanje dalje odvijanje komunalne djelatnosti od posebnog značaja za građane Banjaluke, ali i naša preduzeća”, stoji u zahtjevu.Prevoznici tvrde da usvajanje "Cjenovnika" znači poštovanje ugovora i ne znači automatsko poskupljenje cijena karata na teret građana, te da je teret poskupljenja moguće nadoknaditi iz budžeta grada.Apelovali su na gradske vlasti da što prije zakažu vanrednu sjednicu Skupštine kako bi odobrili novi cjenovnik voznih karata u gradskom i prigradskom prevozu.U srijedu obustava saobraćajaDirektor "Autoprevoza" Banjaluka Dejan Mijić najavio je da od sutra prevoznici u gradskom i prigradskom prevozu u Banjaluci počinju sa obustavama saobraćaja, navodeći da će sutra saobraćaj biti obustavljen od 20.00 do 21.00 čas.On je za Srnu rekao da će obustave saobraćaja biti nastavljene narednih dana i da će 5. maja biti od 20.00 do 22.00 časa, 6. maja od 8.00 do 9.00 i od 20.00 do 22.00 časa, dok će tokom vikenda i 9. maja saobraćati u normalnom režimu.Mijić je istakao da će 10. maja doći do rigoroznije obustave saobraćaja i to od 8.00 do 10.00 časova i od 20.00 do 22.00 časa.
Prevoznici javnog gradskog i prigradskog prevoza podnijeli su juče novi zahtjev za povećanje cijene karata u skladu sa ugovorom, a, kako su naveli, osnovni parametar je poskupljenje goriva, na osnovu čega traže da pojedinačna karta od jula iznosi 2,30 KM.Rekao je ovo za “Glas Srpske” direktor preduzeća “Autoprevoz” Dejan Mijić te dodao da se ovaj zahtjev za povećanje cijene karata od 11,5 odsto odnosi na prosječnu cijenu goriva na tri benzinske pumpe, a koja trenutno iznosi 3,21 KM."To je daleko iznad praga od 3,09 KM, koji je bio uslov za poskupljenje karte. Ovakvo stanje je izazvano nerazumijevanjem od strane Gradske uprave i Skupštine grada. Ako neko misli da se u ovakvim uslovima može poslovati i raditi, onda je to smiješno", kazao je Mijić.Kako kaže, prevoznička preduzeća rade godinama, a sada je njihovo poslovanje dovedeno u pitanje."Štrajkovi više ne dolaze u obzir. Ovdje je sve jednostavno. Imamo opciju da povećamo cijene ili da dođe do raskida ugovora. Dalji rad u ovakvim uslovima nas dovodi u sve težu situaciju iz koje nemamo izlaz, a ni oni koji rade sa nama", rekao je Mijić.Gradski menadžer Bojan Kresojević rekao je za “Glas Srpske” da je gradska administracija pokazala posvećenost i spremnost da pomogne, ali u skladu sa svojim mogućnostima."Bili smo svjesni da će doći do ovoga i zato nismo mogli prihvatiti da grad plaća tamo gdje ne treba. Naišli smo na nerazumijevanje i bahatost skupštinske većine, koja je pokazala da ne želi da bude bolje građanima, već teže Gradskoj upravi. Ne možemo reći da vidimo rješenje, s obzirom na to da za nešto ovakvo nemamo novca", rekao je Kresojević.Kazao je da je planirano da se održi sastanak između prevoznika, predstavnika grada i skupštinske većine."Skupštinska većina je tvorac tog rješenja, neka oni kažu šta je realno. Apeluju da grad treba asfaltirati i održavati, iako su smanjili sredstva amandmanima, dok oni smatraju da se sredstva mogu uzeti iz budžeta", rekao je Kresojević."Tri miliona KM nisu dovoljan iznos"Bojan Kresojević je istakao da je grad spreman da izdvoji sredstva za prevoznike, ali se pokazalo da tri miliona KM nisu dovoljan iznos."Nema prostora za pristup koji zagovara skupštinska većina. Imaju za cilj da izvuku što više sredstava iz budžeta i da se što manje uradi za građane Banjaluke, da bi bili nezadovoljni gradonačelnikom", rekao je Kresojević.