- Mercedes O302 - s tri licencne YU izvedbe
Napisao sam ljudima s autoportala.hr da isprave neke stvari, ali još nisu odgovorili pa komentar mogu kopirati ovdje. U Hrvatskoj je ispravan i registriran samo O302 iz Muzeja Presečki. Znam za još jednog u Sloveniji, a oba su originalni njemački. Nije mi poznat niti jedan aktivan O302 u BiH, Srbiji, Crnoj Gori ili Makedoniji. Također, posljednji nisu "u organiziranom prijevozu povučeni prije pet-šest godina". Čini mi se da je ovo netko pisao čisto da se napiše, a potpuno je krivo.
O302 su već sredinom 2000-ih bili rijetkost na hrvatskim cestama, a posljednji koji je vozio je ovaj:
https://www.autobusi.org/forum/index.php?topic=11545.0. Taj O302 s tablicama OS-394-FZ vozio je do 2015. godine. Dakle, to je bio posljednji O302 koji je obavljao neku vrstu prijevoza (u ovom slučaju prijevoza radnika) u Hrvatskoj. Pitanje je do kada je vozio pretposljednji - skoro sigurno u prvom desetljeću 2000-ih.
Također, O302 se u Jugoslaviji proizvodio i nakon 1974. godine. Te godine prestao se valjda prestao raditi u Zapadnoj Njemačkoj, no ni u to nisam siguran. U Sanosu i TAZ-u proizvodio se do 1976. godine, a u Avtomontaži dosta ranije. Oni su krajem 1960-ih radili prve YU serije.
Od 1976. počeo se proizvoditi u Iranu, odakle je onaj s videa u članku.