Naslovnica Novosti MAN električni autobusi idu za Norvešku

MAN električni autobusi idu za Norvešku

380
0
PODIJELI

Nijedan drugi glavni grad na svijetu nema veći udio električnih automobila od Osla. Tramvaji i trajekti se napajaju električnom energijom iz hidroenergije. I sve više električnih autobusa je također na putu u Oslu. A biće ih i više pošto je norveški transportni operater Unibuss naručio 76 autobusa Lion's City E od MAN Truck & Bus – uključujući 59 solo i 17 zglobnih autobusa. “Veoma smo zadovoljni zbog naše prve narudžbe električnih autobusa iz Norveške – veliki uspjeh!” kazao je Rudi Kuchta, šef poslovne jedinice autobus u MAN Truck & Bus.

Norveški Unibuss brine o inovacijama i održivosti što se vidi i u njegovoj postojećoj floti, koja je već dobro pozicionirana u smislu alternativnih pogona. “Sa novih 76 MAN električnih autobusa, Unibuss sada čini još jedan važan korak ka čistoj mobilnosti”, naglasio je Malte Kauert, generalni direktor MAN Truck & Bus Nordics, i dodao: “Naravno da smo veoma zadovoljni što se nastavlja dugogodišnje partnerstvo sa Unibussom. Posebno sam ponosan na tim u Norveškoj, koji je omogućio ovaj značajan uspjeh kroz blisku saradnju.” Isporuka 76 MAN Lion's City E planirana je za kraj 2023. godine. Oni će tada biti raspoređeni na sjeveroistoku i istoku Osla – a time i u modernim gradskim četvrtima s brojnim parkovima, muzejima i šarmantnim drvenim kućama.

“Oslo će postati prvi grad bez emisija štetnih gasova do 2030. godine. Sa javnim prevozom bez emisija već do kraja 2023., važan dio posla je završen. Novi električni autobusi u Oslu znače čistiji zrak, manje buke, bolju udobnost i smanjenu emisiju stakleničkih plinova”, kazali su iz kompanije Ruter AS, koja će upravljati autobusima u Oslu.

Jedan od razloga zašto se Unibuss odlučio za MAN Lion's City E bio je značajno poboljšanje bilansa CO2 u javnom prevozu. Ali pitanje fleksibilnosti je takođe odigralo važnu ulogu za kompaniju. Na primjer, solo autobusi su opremljeni sa pet umjesto šest (standardnih) baterija, a zglobni autobusi sa sedam umjesto osam (standardnih) baterija. “Od ove jeseni naši kupci mogu sami da odlučuju o broju baterija”, kazao je Kuchta i nastavio: “Na ovaj način naš potpuno električni gradski autobus može se još bolje prilagoditi individualnim potrebama i zahtjevima kupaca u smislu dometa i kapaciteta putnika.”

Veću efikasnost, ali i veći domet, obećava i CO2 sistem klimatizacije, koji je kao opcija dostupan od sredine 2022. godine – a za koji se Unibuss odlučio. Novi sistem klimatizacije za Lion's City E je ekološki prihvatljiviji i istovremeno značajno efikasniji, što može pružiti dodatni domet do 25 km. Bezbjednost putnika, vozača i ostalih učesnika u saobraćaju je obezbjeđena brojnim sistemima asistencije kao što su MAN BirdView, koji pruža 360° pogled iz ptičje perspektive na neposrednu okolinu vozila, i MAN OptiView sistem za zamjenu retrovizora kamerama.

“Naša inovativna tehnologija, kao i sveobuhvatno savjetovanje o našim e-Mobility rješenjima od strane stručnjaka iz MAN Transport Solutions uvjerila je Unibuss da se odluče za naše autobuse”, završio je Kuchta. MAN će nastaviti da pruža norveškom operateru najbolju moguću podršku u budućnosti. Osim isporuke vozila, MAN će vršiti i servis i održavanje gradskih autobusa u periodu do 12 godina.