Naslovnica Ekskluzivno EKSKLUZIVNO: Busworld Turkey 2022 (III)

EKSKLUZIVNO: Busworld Turkey 2022 (III)

219
0
PODIJELI

Ekipa portala BHBus.ba je ove godine imala priliko po prvi put posjetiti Busworld Turkey i to zahvaljujući kompaniji Sejari d.o.o. Sarajevo. Kompanija Sejari d.o.o. Sarajevo je poznati igrač u prodaji autobusa u Bosni i Hercegovini. Na tržištu su prisutni preko 20 godina, a generalni su zastupnici autobuskih brendova Anadolu Isuzu i VDL Bus & Coach te Krone njemačkog proizvođača priključnih vozila. U ponudi ove kompanije se nalaze i rabljena teretna vozila (autobusi i kamioni) te prodaja rezervnih dijelova.

U posljednjem članku posvećenom Busworldu održanom prošli mjesec u Turskoj, posvetiti ćemo se preostalim proizvođačima autobusa koji su izlagali svoja vozila. Bilo je preko 15 proizvođača vozila od čega veliki broj zauzimaju nadograđivači prije svega Mercedes Sprintera i Iveco Dailyja, ono po čemu je Turska i poznata. Zbog ograničenog prostora na portalu i zbog slika, kompanije koje se bave proizvodnjom dijelova i komponenti autobusa neće biti spomenute. Pa da krenemo i to abecednim redom.

Iveco je iskoristio ovu priliku pa je uzeo učešće na sajmu i u prilično zanimljivom sastavu. Iako je na sajmu bilo jako dosta Iveco Daily modela, zanimljivo je da “originalni” Iveco ipak nije imao ovaj model na svom štandu. Zato je imao premijeru novog modela Streetway i to u CNG izvedbi. Dosta pažnje je privukao i električni model E-Way, koji ima futuristički izgled, a posebno su bili simpatični poklopci na gumama. Također, Iveco je iskoristio priliku i da se pohvali da ovaj autobus drži i rekord po pređenim kilometrima na jednom punjenju. Rekord iznosi 543 kilometra, a isti je potvrdio TÜV NORD. Svoje mjesto na štandu je našao i model Crossway, kao bestseler u svojoj klasi.

Domaći Karsan se također pripremio jako dobro i imao je dosta izloženih modela. Kompanija se bazirala uglavnom na električne modele, pa su s tim u vezi bili izloženi mali električni e-Jest i e-Atak, oba sa BMW električnim motorom. Veće modele činili su 10-metarski e-ATA 10 te 12-metarski e-ATA 12, koji je bio parkiran i ispred sajma za demo vožnje i uz projektovanju autonomiju od 450 km. Punu gamu ponude zaokružio je zglobni električni autobus e-ATA 18.

Nadograđivač Kartex Oto Dizayn predstavio je tri modela. Radilo se o dva Mercedes Sprintera, jedan u međugradskoj verziji i jedan u turističkoj te o jednom Iveco Dailyju. Iveco Daily je bio posebno opremljen sa kompletno izmjenjenom zadnjom stranom, dvoja vrata, bočnim bunkerima i luksuznim enterijerom.

Iako smo najviše očekivali od Mapara, ipak smo ostali razočarani, pošto su se odlučili izložiti samo Temsa modele, bez svojih (očekivanih) konverzija. Za ovu priliku Mapar je dovezao Temsa Maraton, Temsa Prestij i gradski električni autobus Temsa Avenue Electron. Primjetili smo da je ovaj autobus, s obzirom da se radi o gradskom modelu, izuzetno visok na ulazu, međutim nije bilo nikog slobodnog da nam pojasni zašto je to tako.

Za razliku od Mapara, Otokar je ozbiljno shvatio ovaj sajam i dovezao je prilično ozbiljnu ekipu. Bilo je izloženo pet modela sa naglaskom na elektrifikaciju. Tako su svoje mjesto našli standardni i već poznati model Sultan Mega, električni solo i zglobni model e-Kent te premijerno predstavljena nova generacije modela Centro u dizel i električnoj verziji.

Kompanija Revar iz Burse je poznata kao proizvođač raznih komponenti i opreme za autobuse, međutim na svom štandu su imali izložen i jedan autobus. Radi se o aerodromskom midibusu koji je prema priloženom prilagođen za sve kategorije putnika. Autobus je zanimljiv i po većim gumama za ovaj tip vozila te jednostavnom vanjskom dizajnu naglašenim sa LED vanjskom rasvjetom. Na naše pitanje da li se radi o njihovom autobusu ili autobusu koji prezentuje njihovu opremu upitana dva asistena nisu znali odgovoriti zbog slabog engleskog jezika.

Domaći predstavnik iz Istanbula – StyleBus, iako radi sve vrste nadogradnji na Iveco, Mercedes i MAN minibuse, odlučio se da samo izloži Mercedes Sprintere. Bila su izložena tri Sprintera namjenjena za vanlinijske i turističke prevoze sa različitom opremom, ali u suštini sva tri vozila su pokazala kakav luksuz može ova kompanija da ponudi svojim klijentima.