Naslovnica Novosti MAN Lion’s Intercity LE od sada i u gradskoj verziji s MAN...

MAN Lion’s Intercity LE od sada i u gradskoj verziji s MAN Efficient Hybrid

372
0
PODIJELI

Moderni gradski saobraćaj dolazi u svim oblicima i veličinama, posebno kada prelazi uske gradske granice. Iz tog razloga, sve više i više operatera javnog prevoza odabire isplativiji niskopodni dizajn umjesto skupe niskopodne tehnologije. S desetljećima iskustva u ovom segmentu, a na temelju najnovije serije MAN Lion's Intercity i inovativnog autobusa Lion's City, MAN Truck & Bus je uspio dizajnirati i plasirati na tržište moderan početni model koji ispunjava sve te zahtjeve – čak i za gradsku upotrebu.

Dvije gradske verzije Lion's Intercity LE 12 (32 C s 12,44 metara) i Lion's Intercity LE 13 (33 C s 13,14 metara) trebale bi upotpuniti postojeću ponudu modela početkom 2023. godine. Provjereni MAN EfficientHybrid sistem će biti dostupan i za novu generaciju gradskih autobusa. Dva 14,46 metara duga troosovinska modela Lion's Intercity LE 14 (34 C/44 C) uslijedit će u trećoj proizvodnoj fazi 2024. godine, nudeći posebno veliki kapacitet putnika. Gradska verzija Lion's Intercity LE (32C/33C/34C) ima dizajn niskopodni dizajn i opremljena je gumama 275/70 R22.5 sa visinom ulaza od 320 mm. Gradska verzija može primiti do 107 putnika i optimizirana je za stajanje.

Za sva vozila Lion’s Intercity LE dostupni su moderni krovni rukohvati ili opcijske galerije za prtljagu. Sjedišta MAN Intercity Basic ugrađena su u Intercity verziju, a ovisno o klasi dostupni su i pojasevi s tri tačke vezanja. Za verziju City dostupna su tri vrste sjedišta s različitim završecima i presvlakama. Opcijska varijanta su i sjedišta MAN City Comfort. Nova verzija se nudi kao standard sa dvokrilnim prednjim i srednjim vratima koja se zakreću prema unutra.

Unutrašnjost MAN Lion’s Intercity LE također je potpuno preuređena i dizajnirana za maksimalnu korist kupca. U dosljedno dizajniranom području niskog poda, verzija City u potpunosti je bez platforme. Sjedišta u podignutom zadnjem dijelu postupno se naginju prema gore, što rezultira sjedištima kao u pozorištu koja podsjećaju na premium autobuse. Cjelokupni dizajn interijera je svijetao, svilenkasto gladak i prijateljski. Novi koncept sjedišta i moderni krovni rukohvati ovalnog presjeka upotpunjuju koncept interijera. Sva sjedišta i rukohvati pričvršćeni su na bočne stijenke kako bi se osiguralo optimalno čišćenje poda. Nova sjedišta u ovom području imaju modularni dizajn s površinama za sjedenje koje se lako mogu zamijeniti u bilo kojem trenutku.

Zahvaljujući modernom konceptu rasvjete s izravnim i kontinuiranim osvjetljenjem, što je novost za autobuse u redovnom saobraćaju, unutrašnjost se čini veoma prostranom, primamljivom i svijetlom. Izravna LED rasvjeta osigurava ravnomjerno osvjetljenje i stvara topao i ugodan ambijent – ​​što je jednako važno za saobraćaj u središtu grada kao i u predgrađu.

Vrhunski moderni sistemi ventilacije i klimatizacije dostupni su u različitim varijantama za MAN Lion's Intercity. MAN originalni antivirusni filteri za unutrašnji zrak pružaju pouzdanu higijensku zaštitu. Mikrofilteri pružaju aktivnu zaštitu od virusa značajno smanjujući koncentraciju virusnih aerosola u vozilu. U ovim vremenima povećanih higijenskih zahtjeva zbog pandemije koronavirusa, dostupna je i pregrada vozačevog prostora od jednostrukog sigurnosnog stakla (ESG) ili polikarbonata za učinkovitu zaštitu vozača od bilo kakve kapljične infekcije dok je na poslu.

Novi MAN Lion's Intercity LE vozaču pruža moderno radno mjesto koje se sa svojim elegantno zaobljenim vratima kabine savršeno uklapa u dizajnerski koncept. Radno mjesto vozača podignuto je za značajnih 120 milimetara u usporedbi s čisto niskopodnim autobusom, tako da vozač sjedi u visini očiju putnika, što danas mnogi vozači preferiraju iz sigurnosnih razloga. Još jedan favorit vozača je i VDV vozačevo mjesto iz nove generacije Lion's Cityja. Donji dio se može podesiti zajedno s volanom kako bi odgovarao vozaču. S fokusom na ergonomiju, udobnost i sigurnost, vozačevo radno mjesto također je optimizirano u smislu jednostavnosti korištenja zahvaljujući rasporedu prekidača i instrumenata.

Vozilo će dolaziti sa standardnim retrovizorima, mada je na želju klijenta dostupan i MAN OptiView sistem, koji se bazira na kamerama. On vozilu daje još moderniji vanjski izgled i vozaču nudi najbolju moguću vidljivost, posebno u uslovima slabog osvjetljenja vani. Pomaže vozaču eliminirajući mrtve uglove i značajno poboljšavajući vidljivost noću i po lošem vremenu. Monitor visoke rezolucije s desne strane postavljen je daleko duž autobusa prema vozaču tako da je lako vidljiv čak i kada se putnici ukrcavaju. U kombinaciji sa sistemom detekcije pješaka pri skretanju, garantuju maksimalnu sigurnost u uskim, zahtjevnim gradskim središtima.

Zahvaljujući D1556 LOH motoru usvojenom iz nove generacije gradskog autobusa, može se pohvaliti snažnim i udobnim pogonom koji je jednako prikladan za gradski saobraćaj kao i za povremena putovanja ili zahtjevniju topografiju. Visoko učinkoviti 9-litreni 6-cilindrični motor dostupan je u klasama snage od 280 KS (206 kW), 330 KS (243 kW) i 360 KS (265 kW), s najvećim okretnim momentom od 1.200 do 1.600 Nm. Najnovija generacija MAN motora prikladna je za FAME gorivo kao i za hidrogenirana biljna ulja i sintetička goriva (XtL) bez potrebe za daljnjom prilagodbom.

Od 2023. godine, motori za City i Intercity varijante moći će se opcionalno upariti i sa MAN EfficientHybrid sistemom, koji daje značajan doprinos smanjenju potrošnje goriva, a time i emisije. Dodatno, standardna start-stop funkcija MAN EfficientHybrid osigurava ultra tihe faze zaustavljanja na autobuskim stanicama i semaforima. Jezgra sistema je starter generator radilice od 12 kW, električni uređaj koji pretvara mehaničku energiju u električnu tokom kočenja. Rekuperirana energija pohranjuje se u krovnom modulu UltraCap s kapacitetom pohrane od 40 W sati (Wh). Obrnutim načinom rada starter generatora radilice, motor MAN D15 može se ponovno pokrenuti u samo nekoliko trenutaka i pojačati tokom naknadnih ubrzanja s maksimalnih 220 Nm okretnog momenta, što zauzvrat značajno smanjuje opterećenje motora, posebno tokom čestih vožnji

Svi MAN motori za Lion's Intercity LE mogu biti opremljeni ili Voith DIWA.6 (četverobrzinski) ili novim ZF Ecolife 2 (šestobrzinski) automatskim mjenjačem kako bi se osigurala najučinkovitija i opuštena vožnja. Ovaj dizajn mjenjača veoma je popularan kod kupaca u gradskom segmentu i idealno je usklađen s različitim primjenama. Uz iznimno glatko mijenjanje brzina, energična, neprekinuta isporuka snage još je jedna impresivna značajka ovih isprobanih i dokazanih automatskih mjenjača.

Kao i svaki MAN autobus, Lion’s Intercity LE također ima opsežnu ponudu sigurnosne opreme. Naravno, autobus Low Entry već zadovoljava poboljšani sigurnosni standard ECE R66.02 za karoseriju zahvaljujući znatno ojačanoj zadnjoj šipki za prevrtanje. Također dolazi s ABS/ASR, učinkovitim asistentom pri kočenju i elektroničkim programom stabilnosti (ESP) kao standard. Tokom naglog kočenja u nuždi, LED stop svjetla također pulsiraju brže. Adaptivni tempomat (ACC) i sistem praćenja kolovozne trake (LGS) opcijski su dostupni za međugradske verzije u taktilnim ili akustičkim varijantama. Za učinkovitu zaštitu od požara, svi materijali interijera certificirani su u skladu s novom ECE uredbom 118.03, a sistem za gašenje požara je standardno ugrađen u motornom prostoru i na drugim neuralgičnim instalacijskim mjestima. I na kraju, ali ne manje važno, sve gume i njihov pritisak mogu se opcionalno nadzirati u bilo kojem trenutku pomoću nadzora pritiska u gumama (TPM).

Prednja i zadnja svjetla na novom MAN Lion's Intercity LE primjeri su visokih sigurnosnih standarda koje postavlja. LED zadnja svjetla dolaze kao standardna oprema zajedno s LED dnevnim svjetlima za vožnju, a prednja svjetla su opcijski dostupna i kao full LED. LED svjetiljke u svim funkcijama osvjetljenja ne samo da naglašavaju karakterističan dizajn novog MAN Lion's Intercity LE stvaranjem posebnog svjetlosnog potpisa, one također pridonose sigurnosti i pomažu u smanjenju operativnih troškova. LED svjetlo je također difuznije i ima mnogo veći domet. Osim toga, jarko bijelo svjetlo manje zamara vozača – važna sigurnosna značajka za duge smjene u gradskim središtima.