Naslovnica Novosti Škoda-Solaris 24m – Najduži trolejbus u Češkoj Republici

Škoda-Solaris 24m – Najduži trolejbus u Češkoj Republici

232
0
PODIJELI

Putnici koji koriste javni prevoz do ili sa aerodroma Václav Havel u Pragu uskoro će se doživjeti veliku promjenu. Dopravni podnik hl. m. Prahy (DPP) i Škoda Grupa u konzorcijumu sa poljskim proizvođačem Solaris Bus & Coach na sajmu Czechbus 2023 predstavili dugoočekivani trolejbus sa dvostrukim zglobom, skoro 25 metara dug na baterijski pogon Škoda-Solaris 24m.

DPP je naručio 20 ovih vozila za liniju Nádraží Veleslavín – Aerodrom Prag, koja će nakon završetka elektrifikacije preći sa autobuske linije 119 na trolejbusku liniju 59. Škoda-Solaris 24m će biti najduži trolejbus ikad korišten u javnom prevozu u Češkoj. DPP će postati njihov prvi češki operater, a Prag će biti prvi grad u Češkoj u kojem će početi sa radom. Njihovo uvođenje će doprinijeti ne samo značajnom povećanju transportnih kapaciteta na liniji između Nádraží Veleslavína i Praškog aerodroma, već i poboljšanju udobnosti putnika uz smanjenje emisije gasova i nivoa buke.

“Zaista smo uzbuđeni zbog najdužeg proizvedenog trolejbusa. To nije samo još jedan tip vozila i prošireni portfelj, to je i simbol promjene udobnosti i kapaciteta putovanja. Uvjereni smo da će putnici cijeniti ovu novinu. Uprkos svojoj dužini, dvozglobni trolejbus se odlično nosi sa upravljanjem i manevrisanjem koji se može uporediti sa konvencionalnim zglobnim trolejbusima. Ovim činom ponovo vraćamo trolejbuse na ulice Praga, što nam je zaista drago. Škoda je bila dio mnogih historijskih trenutaka i cijenimo činjenicu da još jednom možemo biti dio nečega tako značajnog,” rekao je Radek Svoboda, generalni direktor komponenti i autobuske mobilnosti u Škoda Grupi.

“Novi dvozglobni trolejbusi donijet će nekoliko poboljšanja u Prag i vezu između Nádraží Veleslavína i Praškog aerodroma u odnosu na trenutnu situaciju kada na liniji voze zglobni dizel autobusi. Prije svega, zamjena postojećih autobusa trolejbusima velikog kapaciteta povećat će kapacitet linije za najmanje 25 do 30%. Ovo će povećati i udobnost za putnike, koji će takođe imati više prostora za svoj prtljag. Drugi pozitivni efekti, posebno za okoliš, bit će ušteda od oko 690.000 litara dizela i smanjenje emisije CO2 od oko 1.850 tona na godišnjem nivou. Nakon više od 50 godina od zatvaranja, mi zaista vraćamo trolejbuse u Prag – lokalni vid transporta bez emisija koji je oduvijek pripadao brdovitom profilu grada. Prag trenutno ima najmanju trolejbusku mrežu od bilo kojeg grada u Češkoj koji upravlja trolejbusima. Ako uspijemo realizirati sve projekte koji su u toku, trolejbuska mreža u Pragu bit će duga skoro 100 kilometara i vjerovatno će biti najduža u Češkoj”, kazao je Zdeněk Hřib, 1. zamjenik gradonačelnika glavnog grada Praga za transport i predsjednik Nadzornog odbora Praške transportne kompanije.

“Izuzetno smo zadovoljni što se sa ovim projektom elektrifikacije sve odvija po planu. Izgradnja infrastrukture u garaži Řepy i trolejbuske linije do aerodroma Václav Havel u Pragu ulazi u završnu fazu, a završetak je planiran za kraj februara iduće godine. Prva faza homologacije vozila kreće prvo bez putnika, u kojima je potrebno proći 5 hiljada kilometara. Nakon dostizanja ove prekretnice, prvi putnici će moći da se provozaju vozilom. Počeće druga faza homologacije, odnosno upravljanje vozilom sa putnicima, u kojoj se mora preći do 15.000 kilometara. Da bismo to postigli, očekujemo da ćemo u januaru postaviti drugo vozilo. Ako sve bude išlo po planu, trebalo bi da preuzmemo svih 20 trolejbusa sredinom februara, a zatim da počnemo da vozimo na liniji 59 do aerodroma u martu 2024.”, dodao je Petr Witowski, predsednik Upravnog odbora i izvršni direktor DPP-a.

DPP je naručilo od konzorcijuma ukupno 20 dvozglobnih trolejbusa Škoda-Solaris 24m po ukupnoj cijeni od oko 25,5 miliona eura. Sa svojom dužinom od 24,7 metara, postat će najduži trolejbusi koji su ikada saobraćali u Češkoj. Vozilo može da primi do 179 putnika, od kojih su 54 sjedeća. Dizajn sa petoro vrata će ubrzati protok putnika i omogućiti udobno kretanje putnika sa prtljagom. Postojaće i kompletan sistem za prijavu i informisanje sa bezgotovinskim izdavanjem karata i automatskim brojanjem putnika, moćna klima ili sveobuhvatan sistem za nadzor sa kamerama u unutrašnjosti i eksterijeru, koji će, između ostalog, vozaču omogućiti dovoljan pregled situacije oko vozila. Projekat elektrifikacije linije 119 dio je međunarodnog projekta EBRT2030 u okviru istraživačkog programa Horizon Europe.