Naslovnica Novosti Estonski Talin oživljava trolejbuse

Estonski Talin oživljava trolejbuse

147
0
PODIJELI

Općinska vlast u Talinu odlučila je uložiti sredstva u nabavku 40 trolejbusa na baterije i unaprijediti kontaktnu mrežu, piše lokalni medij ERR.ee. Ova odluka dolazi 24 godine nakon prelaska sa trolejbusa na autobuse (uz veliku posvećenost CNG pogonima).

Talin, glavni grad male baltičke države Estonije, u sjeveroistočnoj Evropi, nekada je imao devet trolejbuskih linija, ali su danas ostale samo četiri. Planovi za postepeno ukidanje trolejbusa promijenjeni su zbog isplativosti. Proračuni sugeriraju da bi zadržavanje trolejbusa uz električne autobuse olakšalo jeftiniji prelazak na transport bez emisija do 2035. godine. Novi trolejbusi bi trebali stići u Tallinn u narednih tri do pet godina.

Gradsko vijeće je dalo mandat kompaniji Tallinna Linnatranspordi AS da nabavi 40 novih trolejbusa na baterije i obnovi trolejbusku infrastrukturu. Vozni park će imati 22 zglobna (18 metara) i 18 solo (12 metara) vozila. Procjena troškova za ovu nabavku i potrebnu opremu je oko 40-50 miliona eura u idućih 5 do 6 godina.

EER.ee kaže da je “Zatvaranje trolejbuskih linija počelo 2000. godine, kada je isključena linija 8 između Trga slobode (Vabaduse Väljak) i Väike-Õismäe. Tokom 2012. godine je zatvorena linija 2 (Estonija-Mustamäe); 2016. godine linije 6 i 7 (Kaubamaja-Väike-Õismäe i Balti jaam-Väike-Õismäe); i 2017. linija 9 (Mustamäe-Kopli). Umjesto toga, na linijama su počeli saobraćati autobusi.”

Uprkos uklanjanju nadzemnih vodova u centru grada, trolejbusi će moći obavljati linije zbog postojanja baterije, čime će se proširiti njihov doseg.

Sredstva za trolejbuski projekat će se tražiti iz budžeta Talina, a u toku su planovi za premještanje trolejbuskog depoa. Osim toga, očekuje se da će moderni tramvaji i električni autobusi debitovati ove godine, što će unaprijediti posvećenost Talina održivom javnom prevozu.

Vladimir Svet, zamjenik gradonačelnika Talina, citiran je za EER.ee: “Da biste održali vozni park električnih autobusa, potreban vam je kapacitet punjenja na terminalima. Napravili smo analizu koliko kapaciteta sada imamo i koliko bismo mogli dodati bez ulaganja u mrežu od više miliona eura. Ovi proračuni pokazuju da u sadašnjem kapacitetu možemo zadržati oko 60 električnih autobusa. Ako želimo više od toga, moramo početi ulagati mnogo novca u naknade za priključak. A povećanje voznog parka električnih autobusa sa 30 koje ćemo imati u bliskoj budućnosti na, recimo, 300, to je ogromna investicija od koje će jako veliki dio ići u električnu energiju, a da ne govorimo o voznom parku. Kako već imamo trolejbusku infrastrukturu i iskustvo u održavanju trolejbusa, bilo bi uzaludno sve to odbaciti. Imamo tu infrastrukturu i očekujemo da će nam služiti decenijama. Ako se pravilno održava, može trajati i do 50 godina.”

Trenutno u Talinu radi 44 trolejbusa i svi su proizvođača Solaris. Zglobnih trolejbusa je 18, a ostalo su solo i svi su proizvedeni u periodu 2002.-2009. godina.