Naslovnica BHBus Info BHBus Info: Neznatan pad prvo-registrovanih autobusa u BiH

BHBus Info: Neznatan pad prvo-registrovanih autobusa u BiH

1385
0
PODIJELI

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH, objavljuje redovno i detaljno podatke o vozilima koja su prvi put registrovana u BiH. Nakon što smo radili statistički pregled autobusa koji su registrovani u BiH po prvi put za prva dva kvartala, trend smo nastavili i u trećem kvartalu 2019. godine. Ekipa Portala BHBus je izdvojila sve autobuse koji su prvi put registrovani u BiH za period juli – septembar 2019. godine. Veliki broj ovih autobusa smo i sami popratili što informacijama što slikama na forumu u temi Prinove u firmama.

JULI
U periodu 01.07. – 31.07.2019. u BiH je stiglo 40 autobusa. Najviše vozila je stiglo u Sarajevo – 15 pa u Banja Luku – tri, dok je po dva vozila stiglo u Donji Vakuf, Laktaše i Travnik. Od 40 vozila posebno se izdvaja MAN sa 14 vozila, a prate ga Neoplan i Mercedes sa po sedam i pet vozila. Interesantno je da je registrovano i četiri vozila proizvođača trolejbusa NAW. Što se tiče Euro normi koja pristigla vozila ispunjavaju, najviše je bilo vozila sa Euro 5/EEV motorima – 15, što je napokon dobar rezultat. Ipak, Euro 3 prati jako blizu i takvih vozila je bilo 14. Vozila sa Euro 4 motorima je bilo tri, a sa Euro 6 samo četiri. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi i trolejbusi koji imaju godinu proizvodnje od 1999. do 2019. godine. Posebno se izdvaja 2006. godina sa osam vozila, a prati tekuća godina sa pet vozila. Uprkos registraciji pet novih vozila, zabrinjava što nije bilo ni jedno veliko vozilo, nego se sve radi o kombi i minibus vozilima. Juli nam je ostao u lijepom pamćenju po vozilima sa alternativnim pogonima koja će doći do izražaja u zimskim mjesecima, ali i po dva sjajna vozila u kompaniji Farre tours iz SarajevaMercedes Sprinter i MAN Lion's Coach.

AUGUST
U periodu 01.08. – 31.08.2019. broj pristiglih vozila se skoro prepolovio, pa je stiglo ukupno 26 vozila. Ipak, ovo ne treba da zabrinjava pošto je ljetna sezona u punom jeku tako da svi rade sa već postojećim vozilima koja su stigla ranije. Prednjači Banja Luka sa osam vozila, a vrijedi još istaknuti i Sarajevo sa četiri. MAN je ponovo bio najbolji sa osam vozila, a prati ga Mercedes sa šest vozila te Iveco sa tri. Što se tiče Euro normi, bilo je jako tijesno pa su tako rezultati bili slijedeći: Euro 3 – sedam vozila, Euro 4 – osam, Euro 5/EEV – također osam, a Euro 6 – tri. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2003. do 2019. godine, gdje se ova godina posebno istakla sa pet vozila, ali ipak najbrojnija su bila vozila koja su proizvedena u 2008. godini – njih šest. Tokom augusta u BiH je ponovo registrovano pet novih vozila baš kao i u prethodnom mjesecu. August je ostao upamćen i po isporuci prvih Mercedes Tourisma nove generaacije u BiH, a od ostalih možemo istaći i dolazak spratne Setre 431 DT u kompaniju Braća Simić, koja izgleda ima ozbiljne planove za budućnost.

SEPTEMBAR
Za period 01.09. – 30.09.2019 se mogao očekivati povećan broj vozila zbog početka školske godine, a upravo se to i desilo, pošto je stiglo ukupno 40 autobusa – baš kao i u julu. Najviše vozila je stiglo u Banja Luku – sedam, Tomislavgrad – pet i Banoviće – tri. Nakon dva mjeseca dominacije MAN vozila, apsolutni pobjednik septembra je Mercedes sa 17 vozila, a prate ga MAN sa osam i Setra sa šest vozila. Što se tiče Euro normi ponovo je bilo tijesno, pošto je bilo 12 vozila sa Euro 3 normom, 11 vozila sa Euro 4, 12 vozila sa Euro 5/EEV i pet sa Euro 6. To znači da su u BiH tokom septembra prvi put registrovana vozila koja su se proizvodila u rasponu od 2001. do 2019. godine. Tokom septembra u BiH je registrovano svega tri nova vozila i to dva Sprintera i jedan GAZ. Septembar smo zapamtili po isporuci dva Sprintera, kako smo već spomenuli, a želimo istaknuti onaj od kompanije Rava company iz Sarajeva o kojem ste mogli čitati i na našem portalu.

Za ovaj treći kvartal možemo reći da je u prosjeku otkad pratimo ovu statistku za ovaj period. Tako smo 2016. godine imali rekordnih 121 vozilo, 2017. godine je bilo 105 vozila, prošle godine 88, a sada 106 te se nadamo da će od ovog kvartala broj vozila početi rasti. Ako poredimo ovaj kvartal sa prva dva ove godine, ponovo je u prosjeku (Q1 – 94 vozila, Q2 – 116 vozila). Pozitivno je što vidimo napredak u Euro normama gdje se Euro 5/EEV i Euro 6 polako dižu i popravljaju statistiku. Također, zabrana uvoza autobusa sa Euro 3 motorima će u idućim mjesecima dati još bolje rezultate. Interesantno je da je u julu mjesecu stiglo šest vozila sa pogonom na LPG, devet sa CNG pogonom i četiri vozila na električni pogon. Što se tiče novih vozila, u odnosu na Q1 = 9 vozila i Q2 = 19 vozila, ovaj kvartal je ponovo prosjek sa 13 novih vozila, ali zabrinjava činjenica da se radi o čak 10 kombi/mini buseva….

Mi svakako pratimo i dalje situaciju, a novo zbrajanje i analizu ćemo raditi u početkom iduće godine, kada ćemo donijeti izvještaj za zadnje tromjesečje 2019. godine, kao i zbirni izvještaj za cijelu ovu godinu.

Zbirna statistika za treći kvartal:

Neke od prinova možete pogledati u našoj galeriji: