PODIJELI

Prvi “domaći” članak u ovoj godini je posvećen prinovama u kompaniji Bundavica iz Tuzle. Dva nova MAN autobusa su prije par dana pojačali i upotpunili flotu ove kompanije. Riječ je o potpuno novim autobusima isporučenim preko MAN Importer BiH i to u najdužim verzijama sa dvije i tri osovine – Lion's Coach C/2 (R10) i Lion's Coach L (R08).

 

Prvo što pada u oči je činjenia da su oba vozila isporučena u prelijepoj plavoj nijansi, koja je zaštitni znak ove kompanije već dugi niz godina. Također, jako lijep detalj su i ratkape nove generacije koje su također u istoj nijanski kao i vozila. O vanjskoj izgledu vozila i njegovim karakteristikama ste već u više navrata imali prilike čitati na našem portalu, pa se tu ne bismo puno zadržavali. Možemo istaći još samo da je zapremina rezervoara goriva ukupno 705 litara (525+180 litara), dok je zapremina rezervoara za AdBlue 60 litara.

Što se tiče pogona, dvosovinac je pogonjen MANovim D2676 LOH motorom koji uparen sa automatskim MAN TipMatic mjenjačem od 12 brzina i izvlači 470 konjskih snaga, dok trosovinac posjeduje isti motor i isti mjenjač, ali sa obrtnim momentom od 2300 Nm i isporučuje 510 konjskih snaga. Naravno, oba vozila ispunjavaju Euro 6E norme izduvnih gasova.

Što se tiče unutrašnjosti oba modela imaju istu opremu uključujući i najsitnije detalje. Ipak, razlika je naravno u kapacitetu. Tako Lion's Coach C/2 ima maksimalan broj sjedišta 55+1+1, dok Lion's Coach L ima također maksimalan kapacitet, ali od 61+1+1 sjedišta. U oba vozila po prvi put na našim prostorima imamo i potpuno nova Kiel sjedišta Avance X Comfort. Sjedišta su, baš kao i vanjska boja, prilagođena u plavu boju, koja je zaštitni znak ove kompanije.

Svaki par sjedišta posjeduje pored držača za noge i preklopnog stolića još i utičnice od 230 volti kako bi putovanje za svakog putnika bilo udobno i besprijekorno lako. Ispod svih sjedišta urađene su podne obloge u imitaciji drveta.

Kokpit vozača opremljen je standardnim Isri ProActive2 sjedištem koje susrećemo u većini turističkih autobusa danas i koje je definitivno najbolje iz ponude sjedišta za vozača. Pored standardnog multifunkcionalnog volana vozač ima na raspolaganju široki niz tastera koji će vožnju da učine lakšom i udobnijom. Pored toga sa desne strane kao i po navici nalazi multimedijalni prostor koji će preko dva LCD monitora od 19” i nizom zvučnika olakšati putovanje putnicima.

Što se tiče rashladnog sistema vozila su opremljena sa Konvekta klimama od 38 kW koje će na jako visokim temperaturama rashladiti kompletan autobus do ugodnih temperatura koje će vozno osoblje unaprijed da isprogramira preko klima centra, koji se nalazi na dohvat ruke vozača.

Što se tiče sigurnosti vozilo posjeduje niz sigurnosnih sistema, a ovo su samo neki od njih:
– Elektronski sistem kočnica (EBS) s ABS, ASR i ESP sistemima
– EVBec visoko učinkovita motorna kočnica elektronski regulisana
– ZF intarder
– Upravljanje intarderom i EVBec preko ručice intardera na stubu upravljača
– Predaktivacija retardera preko papučice radne kočnice
– ESP – elektronski sistem stabilnosti
– LGS (Lane guard system) – sistem upozorenja vibracijom vozačkog sjedišta u slučaju nekontrolisanog napuštanja vozne trake

Iskoristili smo i priliku da postavimo i nekoliko pitanja našoj sugovornici iz kompanije Bundavica Fahri Bundavica-Kothbauer.

Koliko vozila čini vozni park kompanije Bundavica?
“Vozni park kompanije Bundavica trenutno broji preko 20 voznih jedinica”- izjavila je gospođa Bundavica-Kothbauer.

Koliko linija vozite trenutno i koje su to linije?
“Posjedujemo svakodnevne linije za Maribor, Graz, Beč, Linz, Salzburg, kao i za Skandinaviju – Dansku i Švedsku. Naša vozila također rade širom Evrope sa turističkim grupama na raznim destinacijama u sklopu vanlinijskog prevoza.” – navela je gospođa Bundavica-Kothbauer.

Možete li nam reći da li ste zadovoljni kako je prošla 2023. godina i koji su planovi za ovu godinu?
“Protekla godina je bila solidna, te su očekivanja za 2024. godinu velika.” – izjavila je za kraj Bundavica-Kothbauer.

Ovim putem bi se zahvalili predstavniku KAM i BUS d.o.o. Nedimu Okeriću na ustupljenom materijalu, kao i osoblju kompanije Bundavica na pomoći oko realizacije članka te poželili im puno sreće i uspjeha u novoj 2024. godini kako u privatnom tako i u poslovnom životu.