Naslovnica BHBus Info BHBus Info: Skroman početak godine po broju uvezenih autobusa

BHBus Info: Skroman početak godine po broju uvezenih autobusa

1884
0
PODIJELI

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA), objavljuje redovno i detaljno podatke o vozilima koja su prvi put registrovana u BiH. Ekipa Portala BHBus je izdvojila sve autobuse koji su prvi put registrovani u BiH za period januar – mart 2019. godine pa smo se kao i uvijek malo poigrali sa statistikom. Veliki broj ovih autobusa smo i sami popratili što informacijama što slikama na forumu u temi Prinove u firmama.

JANUAR
U periodu 01.01 – 31.01.2019. u BiH je stiglo samo 20 autobusa. Iznenađujuće se ističe Zvornik sa šest registrovanih vozila, a dobar rezultat je zabilježila i Tuzla sa dva vozila dok ostali gradovi imaju po jedno registrovano vozilo. Među proizvođačima, od 20 vozila, dominira MAN sa devet vozila, a zapaženi su bili Mercedes i PAZ (?!) sa po dva vozila. Očekivano, najviše vozila ima motore sa Euro 3 normom – njih deset, Euro 4 ima četiri vozila, Euro 5/EEV šest, dok vozila sa Euro 6 motorom u januaru nije bilo. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2018. godine, a dominiraju vozila sa godinom proizvodnje 2013 i 2018 što je svakako za pohvalu. Tokom januara u BiH su registrovana samo tri nova autobusa i to dva PAZ i jedan GAZ autobus, što je uz dužno poštovanje prema spomenutim proizvođačima, zaista slab rezultat. Januar je obilježila isporuka drugog Neoplan Cityliner N1216 kompaniji Hukić turs iz Sarajeva. FEBRUAR
U periodu 01.02 – 28.02.2019. stiglo je 32 vozila koja su po prvi put registrovana u BiH, što je značajan napredak u odnosu u januar, posebno jer je i sam mjesec imao manje dana. Najviše vozila je registrovano u Banja Luci – pet, dok su po dvije registracije ubilježili Livno, Mostar, Prijedor, Travnik, Zvornik i Žepče. Mercedes je vratio titulu najuvoženijeg vozila sa devet vozila, a prate ga Neoplan sa sedam i MAN sa šest vozila. Što se tiče Euro normi, tokom februara je stiglo 19 vozila sa Euro 3 motorom, deset vozila sa Euro 5/EEV, dok je sa Euro 6 motorom bilo tri vozila. U februaru nije uvezeno i registrovano ni jedno vozilo sa Euro 4 motorom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2002. do 2019. godine. Februar je “uspio” biti i lošiji od januara po pitanju broja novih vozila, jer su stigla samo dva nova vozila – PAZ i MAN Lion's Coach za kompaniju Union Bričić iz Lončara. Ipak, februar je ostao zapamćen i po uvozu prvog Solaris autobusa u BiH, a radi se o zglobnom modelu Urbino. Također, u februaru je registrovan i najmlađi Cityliner nove generacije u BiH, a radi se o modelu N1218 HDL ponosnog vlasnika Elany iz Žepča. MART
Period 01.03 – 31.03.2019. obilježilo je novo povećanje broja uvezenih vozila, a ukupno je stiglo 42 vozila. Razlog tome treba tražiti i u činjenici da se radi o  početku priprema za ljetnu sezonu. Banja Luka je ponovo bila najuspješnija sa pet vozila, a jedno manje je zabilježio i Prijedor. Mart je bio izjednačen između Mercedesa i MANa koji su ubilježili po 13 vozila. Od 42 vozila, njih čak 23 ima Euro 3 normu, dok Euro 4 ima šest, Euro 5/EEV deset, a Euro 6 samo tri vozila. Ovo znači da se raspon vozila pristiglih u BiH u pogledu godina proizvodnje kretao od 2001. do 2019. Tokom marta isporučeno je četiri nova vozila, a jedno od tih vozila je bio i novi MAN Lion's Coach za kompaniju Vildan tours iz Sarajeva. Kada pogledamo zbirni rezultat prvog kvartala brojke nisu baš najbolje. Prvi kvartal 2019. godine u ovom segmentu je bolji nego prošle godine, ali lošiji nego u 2017. i 2016. godini. Također, loš je i podatak da je bilo samo devet novih isporučenih vozila, a da ponovo preovladavaju vozila sa Euro 3 motorima. U idućem kvartalu bi mogli očekivati velike promjene pošto se sve glasnije priča o zabrani uvoza M2 i M3 vozila sa Euro 3 motorima. Navodno, to bi trebalo da stupni na snagu od 01.05. kao prelazno rješenje do 01.06. kada ta odluka postaje i definitivna. Ovo znači da bi se broj vozila sa Euro 3 motorima drastično smanjio, t. potpuno obustavio uvoz. Kako god, prvi kvartal je iza nas, a sa ovom infomracijom za uvoz te činjenicom da će ljetna sezona biti u punom zamahu kada budemo obrađivali idući kvartal sigurno će biti i više autobusa od 94 koliko ih je pristiglo sada.

Evo i kako to izgleda procentualno po kategorijama:Mi svakako pratimo i dalje situaciju, a novo zbrajanje i analizu ćemo raditi u julu, kada ćemo imati novi tromjesečni izvještaj te polugodišnji izvještaj. Do tada uživajte u fotogaleriji samo dijela vozila koja su stigla u periodu januar-mart: