Naslovnica Novosti Ebusco predstavio treću generaciju svog električnog autobusa

Ebusco predstavio treću generaciju svog električnog autobusa

844
0
PODIJELI

Ebusco je lansirao električni autobus treće generacije, tvrdeći da je domet do 500 km s jednim punjenjem. Zahvaljujući uglavnom smanjenju težine za jednu trećinu, pošto sada 12-metarski autobus dostiže 8.530 kg, ima kapacitet od 90 osoba. Novina je i što su sve baterije postavljene u podu.

Holandska kompanija za električne autobuse predstavila je na Busworld 2019 Ebusco 3.0, koji je rezultat novog projekta realiziranog s novim tehnikama i materijalima. Početak serijske proizvodnje u Deurneu trebao bi početi sredinom 2020. godine. Ebusco ističe kako je razvio novi model za proizvodnju u velikom broju (nije navedeno). Od početka sljedeće godine Stadtwerke München će testirati dva vozila.

Model koji se trenutno nalazi u Ebusco ponudi je Ebusco 2.2, koji ima kapacitet baterije od 423 kWh i prema riječima proizvođača ima domet do 450 km. Qbuzz je naručio 60 Ebusco 2.2 modela za koncesiju Groningen-Drenthe, u okviru kupovine 160 električnih autobusa.

Nove tehnologije koje je Ebusco usvojio za 3.0 električni model autobusa dolaze iz zrakoplovne i svemirske industrije. Autobus se uglavnom sastoji od kompozitnih dijelova. Kompozit je kombinirani materijal napravljen od najmanje dva sastavna materijala različitih fizikalnih ili hemijskih svojstava. To čini autobus čak 33% lakšim od Ebusca 2.2.

Električni autobus Ebusco 3.0 umjesto konvencionalnih retrovizora ima sistem kamera. Baterije postavljene u pod omogućavaju niže težište. Autobus, s obzirom na prijavljeni domet od 500 km s jednim punjenjem, razvijen je samo za punjenje preko noći (punjenje pantografa neće se nuditi kao opcija).

Holandska kompanija Ebusco osnovana je 2010. godine, a svoj prvi model električnih autobusa predstavila je 2012. godine. Model 2.1 realiziran je u saradnji s kineskom kompanijom Golden Dragon, a u Holandij je kupac bio Qbuzz. Baterije i elektromotor osigurao je kineski proizvođač Yinlong. Model 2.2 sadrži LFP baterije (tipične za kinesko tržište i koje se nalaze na modelu 3.0) i karoseriju koju više nije isporučivao Golden Dragon, već australijski BCI. Električni autobus pokreće električni asinhroni centralni motor pod nazivom KAM90C, dok su osovine ZF.

“Ovaj novi autobus najavljuje konačan kraj dizelske ere. Ebusco 2.2 već je poboljšao takozvani Total Cost Ownership (TCO) masovno u usporedbi s autobusima na dizelsko gorivo, ali s Ebuscom 3.0 ništa više ne stoji na putu da se ubrza tempo poboljšanja održivosti javnog prevoza. Sada smo u stanju da svijet u kojem živimo učinimo još čistijim, sigurnijim i zdravijim”, kazao Peter Bijvelds, izvršni direktor Ebusco.

Ebusco je osvojio nagradu za inovaciju na Busworld 2019 u Briselu sa svojim najnovijim prototipom Ebusco 3.0.