Naslovnica Ekskluzivno BHBus na Busworld Europe 2023: Otokar i Higer

BHBus na Busworld Europe 2023: Otokar i Higer

401
0
PODIJELI

Za današnji pregled izloženih vozila na Busworld Europe 2023 odlučili smo se za proizvođače koji pretenduju da postanu broj jedan u svojim zemljama – turski Otokar i kineski Higer. Ono što je zajedničko za ova dva proizvođača je da imaju strateške partnere iz EU, a to su Iveco (Otokar) i Scania (Higer).

Otokar se ozbiljno pripremio za ovogodišnji sajam pošto je izložio čak sedam autobusa iz svoje ponude gradskih i međugradskih autobusa. Vrijedi istaći i da su imali čak tri premijere! Također, predstavili su i svoj telematski sistem BusMonitor i rješenja za električni punjač.

Što  se tiče premijera, Otokar je na Busworldu predstavio svoj prvi električni autobus s gorivnim ćelijama Kent Hydrogen i električni međugradski autobus e-Territo od 13 metara. Otokar je također predstavio i trenutno svoj vrhunac ponude – autonomni e-Centro. Osim izloženog vozila, jedan ovakav mališa je i prevozio posjetitelje izložbe pružajući uslugu prevoza između dvorana. Kada već govorimo o prevozu, vrijedi istaći da je ispred izložbenog prostora bio i jedan standardni dizelski 13-metarski Territo.

Otokar ostaje vjeran i dizelu, pa je tako ove godine dao povjerenje i svojim modelima Ulyso T i Navigo T. Ulyso T je 10-metarski dizelski turistički autobus, koji spajaj tradicionalni dizajn sa modernim komforom. Idealan je za prevoz manjih grupa, kako u redovnom tako i u vanrednom prevozu. Zahvaljujući dužini i izvedbi, nudi i solidan prtljažni prostor od 5.5 m3, a maksimalni kapacitet mu je 43+1+1 sjedišta. S druge strane, iskorištena je prilika i da je predstavi novi i redizajnirani Navigo T, dužine 8,4-metara. Navigo je najprodavaniji autobus srednje veličine u mnogim zemljama Evrope. Iako smo lično očekivali da će biti predstavljen Sultan Giga koji se u EU prodaje pod nazivom Navigo, to nije bio slučaj. O Sultan Giga autobusu smo pisali i ranije na našem portalu: Otokar dobio priznanje i predstavio novi model – Sultan Giga!

S druige strane, kineski Higer se u potpunosti fokusirao na elektrifikaciju. Na sajmu su se predstavili sa tri modela od čega je jedan bio svjetska premijera, a izloženi su električni modeli minibusa Azure 7, midibusa Azure 9 te solo 12-metarski autobus Fencer F1 Integral EV. Iako se vidi dizajnerski napredak, posebno kod modela Fencer F1 Integral EV, malo nas je začudilo da su svi modeli predstavljeni sa klasičnim retrovizorima umjestom sistemom kamera, za koje su se odlučili većina proizvođača.

Minibus Azure 7 predstavlja model namjenjen evropskom tržištu i prevoznicima koji traže električni minibus manjeg kapaciteta. Također, može da posluži i za aerodromske, shuttle te posebne prevoze manjih grupa. Prostor za putnike naglašava novi dizajn Higera koji je prilagođen korisniku. Ravna i velika niskopodna površina u autobusu pruža značajan prostor za stajanje, sa maksimalnim kapacitetom od 40 putnika, tako da može ispuniti potrebe slobodnog pristupa i brzog ulaska i izlaska. Raspored sjedišta može se prilagoditi kako bi zadovoljio višestruke potrebe različitih linija. Azure 7 je opremljen CATL baterijom i visoko integrisanim električnim sistemom vožnje kako bi se postigao dovoljno dug domet vožnje.

U vrijeme kada su niskougljična i zelena putovanja postala svjetska tema, Higer je predstavio svoj midibus Azure 9. Uz prednosti niskog poda, velikog prostora, niske potrošnje energije, dovoljnog dometa vožnje i inteligentnih sistema, Azure 9 je nova opcija autobusa sa niskim emisijama za evropsko tržište. Ovaj model usvaja integrirani dizajn visokog plafona sa LED svjetlima. Dizajn, kada se oko malo navikne, i ne izgleda loše. Cilj Higera sa ovim autobusom je da se zadovoljni putni prostor sa izgledom i kvalitetom, kako bi svi vozači i putnici imali dobro iskustvo. Vozilo se nudi u dimenzijama od 8.7 i 9 metara.

Fencer platforma je predstavljena tokom 2021. godine u Velikoj Britaniji i predstavljena je u dizelskoj varijanti u saradnji sa švedskim gigantom Scanijom. Dvije godine kasnije, predstavljena je i električna izvedba pod nazivom Fencer F1 Integral EV.

Novi model je opremljen vrhunskom G4 modularnom šasijom koju je Higer razvio i koja je predstavljena po prvi put. G4 šasija koristi dvoslojnu zaštitu od elektroforeze rama + prskanje prahom, a opremljena je ZF osovinama sa zračnim ovjesom i disk kočnicama. Dužina vozila je 12,5 metara na dvije osovine što omogućava kapacitet od 35 sjedišta i izvedbu od troja vrata. Na ovaj način je osiguran vrhunski unutrašnji prostor, a vrijedi istaći i da je unutrašnja visina dva metra. Prostor za vožnju je takođe podignut kako bi se poboljšalo vidno polje vozača. Električni centar vozila je integrisan na prednjem dijelu krova, ne samo da uštedi prostor za putnike, već i da bude praktičnijim za održavanje i popravke. Fencer F1 Integral EV će nuditi dvije opcije baterija i to od 350 kWh i 422 kWh.

Šta smo to zabilježili od ova dva proizvođača možete naći u galeriji ispod:

POVEZANO:
BHBus na Busworld Europe 2023: MAN Truck & Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Daimler Buses
BHBus na Busworld Europe 2023: Yutong
BHBus na Busworld Europe 2023: Solaris Bus & Coach i Van Hool
BHBus na Busworld Europe 2023: Anadolu Isuzu i Iveco Bus