Naslovnica Ekskluzivno BHBus na Busworld Europe 2023: BMC, Irizar i Scania

BHBus na Busworld Europe 2023: BMC, Irizar i Scania

402
0
PODIJELI

U ovom članku donosimo pregled štandova i ponude tri proizvođača koji su također izlagali na Busworld Europe 2023: BMC, Irizar i Scania.

Turski proizvođači se zadnjih godina nameću kao ozbiljni igrački u autobuskoj industriji, tako da je na ovogodišnjem sajmu Busworld Europe broj turskih proizvođača i nadograđivača bio zaista veliki, a jedan od njih bio je i BMC. Na štandu su bila četiri vozila, od čega smo dva imali prilike vidjeti već na Busworld Turkey koji je održan prošle godine. BMC je odlučio na četiri modela predstaviti svoje tri tehnologije pogona – dizel, prirodni plin i naravno struju.

Na štandu su se tako našli standardni dizelski solo model Procity, zglobni model Procity CNG na prirodni plin, električni midibus Neocity EV i jedna svjetska premijera – električni Procity+EV. Naravno, najviše pažnje je privukao zadnji model.

Radi se o klasičnom 12-metarskom solo autobusu koji je rezultat zajedničkog projekta BMC-a i ASELSAN-a, jednog od najvrjednijih turskih brendova s ​​proizvodima razvijenim u području elektroničkih tehnologija i integracija sistema. Vozilo zbog baterija je opremljeno i sistemom regenerativnog kočenja, a na prvi pogled dizajn izgleda zaista futuristički. Vozilo je opremljeno sa najnovijim sigurnosnim sistemima, a izdvaja ga i sistem kamera umjesto klasičnih retrovizora. Kapacitet vozila je 31 putnik koji sjedi i 66 stajaćih mjesta.

Jedan od zapaženijih štandova i proizvođača je bio onaj španskog Irizara. Njihova ponuda je uključivala više vozila sa novom generacijom integralne Irizar šasije, koja je lakša, udobnija i koja troše do 5% manje goriva. Međutim, glavna zvijedzda su bila nova genercija turističkih autobusa na plin i vodik. Pa da krenemo redom.

Irizar i6S Efficient je predstavljen sredinom prošle godine i iz kompanije tvrde da je to najučinkovitiji autobus u Irizarovoj historiji. Potrošnja i emisije su smanjene do 13%, težina do 950 kg, a poboljšana je i aerodinamika. Unutrašnjost vozila također donosi dosta novih stvari i opcija. Sistem digitalnih kamera dostupan za ovaj asortiman pruža bolju vidljivost u svim vremenskim uslovima. Irizar i6S Efficient trenutno je dostupan s tehnologijom dizela, biodizela, prirodnog plina, biogoriva i najnoviji dodatak – vodik. Posebno su istakli podatak da Irizar i6S Efficient Hydrogen ima doseg vožnje od 1,000 km i da se vozilo može napuniti za oko 20 minuta.

Model i4 će također uskoro biti dostupan na vodik kao pogonsko gorivo. Predstavljeno je i vozilo Irizar i6S Efficient LNG, na prirodni plin koje sa jednim punjenjem može preći 1200 km.

Na štandu se između ostalih našao i njihov jako popularni električni model ie trambus. Više od desetljeća Irizar elektrificira gradove, a ove će godine prvi put u Meksiku biti predstavljen ovaj model. Do sada je Irizar ie prisutan u 11 evropskih zemalja i imat će više od 1000 vozila na cestama u Evropi do početka 2024. godine. Ova nova generacija autobusa uključuje poboljšanja u pogledu sigurnosti, s novim GSR2 ADAS standardom, koji uključuje kibernetičku sigurnost vozila. Vozila su također opremljena novom generacijom baterija s manjom potrošnjom i većim dometom.

Irizarov dugogodišnji partner je i Scania, koja je bila da tako kažemo “gost” na njihovom štandu sa svoja dva modela. Prvi model je bio poprilično zastarjeli Scania Higer Touring HD. Međutim, predstavljeni model je ipak donio nešto novo. Predstavljeno vozilo je iz tzv. midi segmenta, pošto ima dužinu od 10,9 metara. Ukupan kapacitet putnika je 47, a opremljeno je Scania DC13L Euro 6 motorom snage 410 KS. Novost je i da je vozilo pogonjeno na biodizel te da ima druga vrata smještena iza druge osovine što omogućava veći prtljažni prostor.

Drugo vozilo je bilo u saradnji sa španskim proizvođačem Castrosua, a naziv vozila je Scania Castrosua 75 CS. Radi se električnom vozilu sa niskim ulazom, koje je dostupno s izborom između četiri ili pet paketa baterija s instaliranim kapacitetom od 416 ili 520 kWh i dometom od 400 ili 500 km. Izložbeni eksponat je bio s volanom na lijevoj strani i dužinom od 13 metara sa dvoja vrata. Naziv modela 75 CS obilježava 75. godišnjicu Castrosue i vozilo dizajnirano za međugradske usluge. Ovaj “gostujući” nastup Scanije na Irizarovom štandu ne treba da čudi, pošto su sredinom godine objavili da obustavljaju proizvodnju autobusa u fabrici u Poljskoj. Direktno pogođeni modeli ovom odlukom su Citywide, Interlink i asortiman niskopodnih šasija. Scania će nastaviti da nudi kompletne autobuse zahvaljujući partnerstvu sa proizvođačima karoserija, kao što je u ovom slučaju Castrosua.

Fotogaleriju vozila ova tri proizvođača možete naći ispod:

POVEZANO:
BHBus na Busworld Europe 2023: MAN Truck & Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Daimler Buses
BHBus na Busworld Europe 2023: Yutong
BHBus na Busworld Europe 2023: Solaris Bus & Coach i Van Hool
BHBus na Busworld Europe 2023: Anadolu Isuzu i Iveco Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Otokar i Higer