Naslovnica Ekskluzivno BHBus na Busworld Europe 2023: Marcopolo, Ferqui, Ikarus i Ebusco

BHBus na Busworld Europe 2023: Marcopolo, Ferqui, Ikarus i Ebusco

352
0
PODIJELI

Novi dan – novi članak oko Busworld Europe 2023. Za ovu rundu predstavljanja odlučili smo se predstaviti proizvođače i karoseriste autobusa iz Brazila, Španije, Mađarske i Holandije, a to su Marcopolo, Ferqui, Ikarus i Ebusco.

Jedan od najvećih proizvođača autobusa u Južnoj Americi – brazilski Marcopolo se ove godine predstavio sa već dokazanim i oprobanim modelom za južnoameričko tržište – Paradiso G8 1800 DD. Međutim, ovaj model nemamo prilike vidjeti na evropskim cestama, a s obzirom na unutrašnju izvedbu i broj sjedišta. Ovaj model je nagrađen i sa nagradom za dizajn – IF Design 2022 te nudi nizak aerodinamički koeficijent od 0,384 i ima ECE R66.02 certifikat. Model predstavljen na Busworldu ima Scania šasiju sa Scania DC13 motorom. Motor je zapremine 13 litara i ima 500 KS te naravno ispunajva Euro 6 norme. Zbog Scania šasije i motora mjenjač je također iz Scanije, a radi se i provjerenom Opticruise opciji. Autobus je dug 15 metara, širok 2,6 metara i visok 4,23 metra, što je problematično za EU tržište. Opremljen je zračnim ovjesom i rezervoarom goriva od 500 litara. Unutrašnjost može primiti 35 putnika i to 29 osoba na gornjem spratu i šest na donjem. Ne radi se o klasičnim sjedištima kakva viđamo svakodnevno nego o posebnim udobnim foteljama koje su namjenjene za spavanje. Ona imaju i zasebne monitore te USB priključke dok fotelje na donjem spratu imaju opciju i masaže.

Marcopolo je bio prisutan i na štandu kompanije Sinosynergy koja je izlagala svoj autobus na vodik, a koji je rađen na bazi njihovog modela Audace 1050. Više o ovom vozilo smo pisali kada je predstavljen prošle godine na IAA sajmu: https://www.bhbus.ba/2022/10/20/sinosynergy-predstavio-prvi-turisticki-autobus-na-gorive-celije-u-europi/

Španski karoserist iz Asturije Ferqui je relativno dobro poznat i nama u Bosni i Hercegovini, pošto se solidan broj njihovih vozila nalazi u našim firmama. Za ovaj sajam se odlučio igrati na sigurno i predstavio je svoja dva poznata modela – Sunset (na bazi Mercedes Sprintera) i Sunrise (na bazi Iveco Daily). Oba modela su izložena sa odličnim paketom opreme i u izvedbama namjenjenim za prevoz manjih grupa u turističkom segmentu, kao i kraćim linijama. Na njihovom štandu se našao i još jedan model – Ferqui Cares. Radi se o Fordovom električnom Transitu, koji je doživio određene preinake pa je dobio naziv Cares. Kapacitet vozila je 13 putnika plus vozač, a opremljen je baterijom kapaciteta 75 kWh koja mu omogućava doseg od oko 317 km.

Iako upada u oči izostanak nekih velikih proizvođača na ovom sajmu, prije svega Volva, pozitivno je bilo što se pojavio i nekadašnji gigant iz komšiluka Ikarus. U skladu sa evropskim trendovima, Ikarus je predstavio električni gradski midibus pod oznakom 80e. Ovo kompakntno vozilo ima dužinu od 8,5 metara i dvoja vrata uz bateriju od 281.9 kWh. Unutrašnji kapacitet je 55 putnika od čega je 18 sjedećih. Ovo vozilo je samo jedan od projekata za 2024. godinu. Ostali planovi uključuju četvrtu verziju modela Ikarus 120e i električni zglobni autobus model 180e. Ikarusovi električni autobusi su opremljeni sa komponentama dobavljača kao što su Knorr, ZF, Bosh, CATL i ACTIA.

Holandski proizvođač električnih autobusa Ebusco je ove godine bio u velikoj ekspanziji, o čemu svjedoče brojne narudžbe i isporuke, a sve to su pratile i brojne novine i inovacije. Rukovodstvo kompanije se odlučilo izložiti dva električna autobusa svoje aktuelne 3.0 generacije i to solo varijantu od 12 metara i zglobnu varijantu od 18 metara. Njihova vozila se odlikuju izuzetno malom težinom zahvaljujući materijalima koji se koriste u proizvodnji, a mala težina se pozitivno održava i na doseg baterija. Posjetitelji su mogli sami iskusiti snagu karbonskih kompozita koji se koriste u proizvodnji, jer je na štandu bila izložena jedna karbonska greda koja se koristi za izradu vozila, a posjetitelji su mogli osjetiti njenu malu težinu i veliku jačinu. Interesantno je bilo i da su imali Bus Simulator gdje su zainteresirani mogli da voze Ebusco 2.2 od 12 i 18 metara, kao i Ebusco 3.0 od 12 metara.

Fotogalerija štandova i ponude opisanih kompanija možete naći ispod:

POVEZANO:
BHBus na Busworld Europe 2023: MAN Truck & Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Daimler Buses
BHBus na Busworld Europe 2023: Yutong
BHBus na Busworld Europe 2023: Solaris Bus & Coach i Van Hool
BHBus na Busworld Europe 2023: Anadolu Isuzu i Iveco Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Otokar i Higer
BHBus na Busworld Europe 2023: BMC, Irizar i Scania
BHBus na Busworld Europe 2023: ErmisBus, Erduman, Bur-Can, JBM, Karsan i Indcar